FANDOM

Firme mirene care fac bani pe spinarea Bisericii Edit

Profitând de lipsa noastră de timp și pricepere atunci când vine vorba de rânduielile bisericești, multe site-uri sar în ajutorul nostru. Din fotoliul nostru, cu o conexiune la internet putem plăti pomelnice online, ne putem găsi jumătatea…ortodoxă sau de ce nu, putem asculta online Radio Trinitas.

Un pomelnic online pentru o zi doar un euro, iertarea păcatelor…de neprețuit. Edit

Deși a trecut demult vremea plătirii indulgențelor, când credincioșii catolici plăteau bani grei pentru a-și asigura mântuirea, era digitală ne promite ”iertarea păcatelor, reușită la examen, vindecarea celo aflați în suferință.”

Site-ul crestinodox.ro, conține, pe lângă rubricile de sfaturi duhovnicești, știri pentru creștinii ortodocși și o rubrică prin care se pot trimite pomelnice online: acatiste, Sfânta Liturghie, Sfântul Maslu și Parastas.

Cu şase pași simpli, care durează mai puțin de cinci minute și un card- Visa, Mastercard, American Express sau prin Pay Pal, se poate trimite un pomelnic la una din cele 4 mănăstiri: Mănăstirea Crasna, Schitul Stejarul, Mănăstirea Sfântul Ioan Casian și Mănăstirea Dumbrăveni.

În funcție de necesitățile credinciosului sau de soldul de pe card, acesta poate trimite un pomelnic de o zi cu un euro sau poate plăti 1,84 euro/ 2 zile sau 2,80 euro/ 3 zile. Cei care vor să fie pomeniți mai mult timp, pot plăti 24 de euro care garantează citirea pomelnicului o lună întreagă.

Serviciul de pomelnice online: ”actul de dăruire” al redacției siteului

Curioși să vedem ce părere au reprezentanții Patriarhiei, reprezentanții mănăstirilor prevăzute și administratorii site-ului creștinortodox.ro, am încercat să luăm legătura cu aceștia.

Patriarhia României Edit

”Site-ul crestinortodox.ro nu are binecuvântarea Patriarhiei Române, ca atare este un site de sine stătător ca multe altele de acest gen. Cât despre serviciul pentru pomelnice, acesta este discutabil din multe puncte de vedere. Nimeni și nimic nu poate înlocui relația directă a credinciosului cu preotul și Biserica”.

Care este mecanismul prin care banii platiti online pe pomelnice revin mânăstirilor respective și dacă există un număr estimativ al pomelnicelor postate în vederea trimiterii la mănăstiri. Răspunsul administratorilor de la creștinortodox a ocolit însă întrebările noastre. “CreștinOrtodox.ro este un site vizitat de aproape jumătate de milion de utilizatori în fiecare luna. Rațiunea de a fi a acestui site, nu stă în câștigul bănesc, ci în împărtășirea semenilor a credinței strămoșești. Serviciul de transmitere online a pomelnicelor către mânăstirile ortodoxe nu își acoperă costurile, sumele fiind infime, dar vom continua acest act de dăruire, deoarece știm că cel mai dureros lucru nu este să fii singur, ci să fii singur printre semeni.”

Călugăr, reprezentant al Mânăstirii Ioan Casian, care figurează în lista de opțiuni a crestinortodx: ”Anul trecut m-a sunat cineva din București să îmi spună de proiect. Nu am înțeles exact. Până acum, nu a ajuns nimic la noi.”

Ieromonah Nectarie, Mănăstirea Crasna: ”Am vorbit cu coordonatorul proiectului și chiar m-am întâlnit cu acesta. Ideea era mai mult pentru ajutorul oamenilor din afara țării. Am încercat pentru a ajuta credincioșii. Noi am primit 3-4 pomelnice. Pe cele care ajung la noi, punem parafa mânăstirii pentru a ști credincioșii că au ajuns la noi. Înțeleg că vă puneți întrebări: -oare pomelnicile ajung cu adevărat?. Eu, ca duhovnic, vă pot spune că cei de acolo (n.r-care lucrează la site) sunt cu adevărat oameni ai lui Dumnezeu, care ajută Biserica, chiar dacă nu au accordul Patriarhiei.”

Porumbelul voiajor, trudește pentru pomelnicile tale Edit

De data aceasta vorbim despre un site destinat exclusiv trimiterii de pomelnice online: www.pomelnice.ro Pe pagina principală a siteului, vizitatorii sunt întâmpinați cu un mesaj emoționant: ”Noi suntem porumbelul tău voiajor. Îți luăm pomelnicile și (…) trudim să le trimitem la mânăstirile solicitate”. Pentru că în orice economie capitalistă, fiecare efort se plătește, pentru truda lor, administratorii opresc ”o parte din contribuții pentru buna îndeletnicire a siteului.” Vizitatorii au de ales, dintr-o gamă largă, mânăstiri din Moldova. Un pomelnic la o mânăstire costă 8 dolari, la 3 mânăstiri 23 dolari, iar la 5 mânăstiri 38 dolari. Informațiile sunt destul de inexacte pentru că site-ul nu precizează cât timp va fi citit acest pomelnic. Jurnaliștii de la Gândul semnalau în 2007 că în spatele acestu site este de fapt o escrocherie. Noi nu putem remarca decât că tarifele au scăzut, de atunci, la jumătate.

Sursa: VerticalNews.ro

Avere de miliarde de euro în numele DomnuluiEdit

24 November 20101,437 vizualizari7 comentarii Verticalnews continuă serialul despre afacerile de succes ale BOR, care i-ar face invidioşi chiar şi pe cei mai pricepuţi manageri. Cu peste 3,4 miliarde de euro, Biserica Ortodoxă Română concurează cu cei mai puternici actori din economia românescă. Are şi un avantaj detaşat în această competiţie-averea îi poate spori oricând deoarece are de recuperat aproximativ 200.000 de hectare de pădure, estimate la 5 miliarde de euro, piese aflate în muzeele românesti şi o parte a tezaurului de la Moscova revendicat de statul român. Astfel, avuţiile Bisericii ar putea depăşi 10 miliarde de euro, sumă care ar plasa-o în funtea celor mai bogate entităţi din România.

Bani din plin de la bugetul de statEdit

Din 1990, Guvernul a pompat către Culte 784 de milioane de dolari. Aproape jumătate din aceşti bani (330 de milioane de dolari) s-au dat în ultimii trei ani, în perioada crizei economice. Cei mai mulţi bani ajung în conturile BOR, întrucât are cea mai mare „acoperire” la nivel naţional. Zecile de milioane de euro alocate pentru construcţiile de biserici şi celelalte sume care se duc pe salariile clericilor au atins anul trecut un vârf istoric, depăşind o sută de milioane de euro. Le merge bine şi pe timp de criză. Cu bani de la contribuabili se plătesc salariile preoţilor şi se ridică noi biserici.

Ctitoria de biserici a ajuns o industrie imobiliară în ultimii 20 de ani. Motivele oficiale sunt migraţia oamenilor la oraşe şi demolarea multor biserici în communism, potrivit “Evenimentul zilei”.

Patriarhul Daniel, un manager cu limuzină şi casă de milioane de euroEdit

Banii Bisericii sunt însă pe mâini bune. Preafericitul Daniel ştie cum să aibă grijă de avearea BOR şi să o sporească. Despre calităţile de bun antreprenor ale Patriarhului Daniel s-au scris multe. Mai marele Bisericii Ortodoxe Române, Dan Ilie Ciobotea, are 61 de ani şi este Patriarh de mai bine de trei ani. Bănăţeanul e doctor în teologie al Universităţii din Strasbourg. Până să se călugărească la Mănăstirea Sihăstria, la 36 de ani, Preafericitul a fost lector al Institutului Ecumenic de la Bossey, Elveţia. Doi ani a fost consilier patriarchal, iar pe 1 iulie 1990 a fost înscăunat ca arhiepiscop al Iaşilor şi mitropolit al Moldovei şi Bucovinei. Atunci a început şi povestea sa de succes ca om de afaceri. La 17 ani dupa alegerea sa în scaunul de mitropolit, Înalt Preasfinţitul Daniel a reuşit să transforme instituţia pe care o conduce în principala furnizoare de fonduri pentru Patriarhia Română. Cu mii de angajaţi, mitropolia are afaceri aproape în toate domeniile- de la industria alimentară, turism, comerţ, imobiliare, la mass-media.

Bogăţie şi în jurul Patriarhului. Cele doua engolpioane cu Mântuitorul şi Maica Domnului de la gâtul Înaltului Prelat şi crucea stavrofor, obiecte din aur, placate cu argint, valorează peste 14.000 de lei.

Preafericitul are şi o superlimuzină, un Audi A8, de peste 70.000 de euro. O foloseşte din 2007, când a primit-o de la reprezentanţii firmei Porsche. Iar reşedinţa patriarhală din satul Dragoslavele, judeţul Argeş, care se întinde pe o suprafaţă cât trei terenuri de fotbal, ar valora câteva milioane de euro.

ÎPS Teodosie, avere la malul măriiEdit

Avere nu ştie să facă doar Patriarhul. Iscusit e şi Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, care a fost cel mai controversat candidat la scaunul de Patriarh. A recunoscut că a colaborat cu securitatea “din motive patriotice”, iar de anul trecut este sub urmărire penală, pentru luare de mită. Înaltul Prelat are o avere care a atras, de asemenea, atenţia presei. Cele mai însemnate sunt afacerile în imobiliare cu terenuri ori hoteluri. În septembrie, Arhiepiscopia Tomisului a fost presată de fisc să-şi achite datoria istorică acumulată prin neplata impozitelor pe salariile preoţilor. Direcţia de Finanţe a pus deja sechestru pe mai multe terenuri, imobile şi automobile ale Arhiepiscopiei.

Daniel, premier în locul lui BocNu întâmplător, datorită iscusinţei sale, Patriarhul a fost propus în fruntea unui guvern de tehnocraţi, sau unul de Uniune Naţională. Fostul senator UNPR Liviu Câmpanu este de părere că modul în care patriarhul Daniel a condus Mitropolia Moldovei şi a Bucovinei îl recomandă pentru funcţia de şef al Executivului. În plus, spune Câmpanu, Biserica se bucură de credibilitate în rândul populaţiei. Până atunci, însă, Biserica Ortodoxă are profit, iar economia românescă e în continuare pe minus.

AVEREA BOR ÎN CIFRE Edit

  • 5 miliarde de euro – 200.000 de hectare de pădure cerute de Biserica Ortodoxă Română.
  • 400 milioane de euro – estimarea celor 40.000 hectare de pădure aflate în proprietatea BOR
  • 20 milioane de euro – estimarea celor peste 40.000 de hectare de teren arabil aflat în propietatea BOR
  • 1,4 miliarde de euro – estimarea terenului intravilan al celor 11.102 parohii ale BOR
  • 1 miliard de euro – valoarea obiectelor bisericeşti şi a celorlalte bunuri mobile din patrimoniul parohiilor
  • 500.000 de euro – conturile bancare pe care Patriarhia Română şi cele şase mitropolii le alimentează constant pentru cheltuieli curente
  • 4,4 milioane euro – conturile bancare la BCR ale Patriarhiei, a şase Mitropolii şi a 10 arhiepiscopii
  • 16 milioane de euro – a cheltuit anul trecut Biserica Ortodoxă Româna pentru opere de binefacere
  • 90 milioane de euro – veniturile medii anuale ale Bisericii Ortodoxe Române (din donaţii şi din activităţi economice)
  • 42 milioane de euro – alocaţi de la bugetul de stat pentru salariile preoţilor (spre comparaţie, în aceeaşi perioadă, Asistenţa socială pentru familie şi copii a primit de la bugetul de stat 80 de milioane de euro).

Sursa: VerticalNews.ro

Also on FANDOM

Random Wiki