FANDOM

Cronologia religiilor reprezintă o trecere în revistă a apariţiei şi evoluţiei tuturor religiilor din epocile preistorice până în epoca contemporană.

Deoarece istoria scrisă are cinci milenii vechime, fenomenele religioase anterioare acestei date au fost reconstituite în mod indirect, pe baza dovezilor arheologice, şi constituie încă subiect de dezbater şi polemici.

Preistorie (din mileniul 300 până în secolul al XXXIV-lea î.Hr.) Edit

Din mileniul 300 î.Hr. până în mileniul 51 î.Hr. Edit

223.000 - 100.000 î.Hr.

Primele dovezi ale existenţei hominizilor (cum ar fi cele ale omului de Neanderthal sau ale Homo heidelbergensis) conţin şi cele legate de modul de înmormântare a semenilor în acele gropi comune. Aceste spaţii funerare localizate în întreaga Eurasia (cum ar fi: cea de pe valea râului Elwy din Ţara Galilor, cea din munţii Atapuerca din Spania sau cel din peştera Es Skhul de lângă Haifa, Israel) indică faptul că omul primitiv al acelei perioade deja îşi dezvoltase un adevărat ritual funerar, deşi multe păreri contrazic acest lucru.[1]

Primele astfel de morminte erau marcate prin mari pietre calcaroase, ceea ce sugera şi un sentiment de empatie pentru cei decedaţi.[2]

Astfel, un copil înmormântat în peştera Dederiyeh din Siria actuală, deşi avea articulaţiile dizlocate, a fost găsit amplasat cu multă grijă, respectându-se exact detaliile anatomice.[3][4]

98,000 î.Hr.

Mormintele preistorice din spaţiul Franţei şi Belgiei actuale relevă faptul că, înainte de înmormântare, celui decedat i se scoteau părţile cărnoase, lăsându-i-se numai oasele.[5]

Note Edit

  1. "Middle Palaeolithic burial is not a dead issue: the view from Qafzeh, Saint-Césaire, Kebara, Amud, and Dederiyeh"
  2. "When Burial Begins"
  3. "Persée : Neanderthal infant burial from the Dederiyeh cave in Syria"
  4. "Anatomy of the Neandertal Infant Skeleton from Dederiyeh Cave, Syria"
  5. "Cut marks on the Bodo cranium: a case of prehistoric defleshing"

Sursa: EnWiki

Also on FANDOM

Random Wiki