FANDOM

"...întotdeauna este mai uşor să mobilizezi oamenii
împotriva a ceva decât pentru ceva."

George Soros

Problema afirmării, promovării şi acceptării ateismului în România nu este deloc o problemă uşoară.

În primul rând, ateismul nu este văzut cu ochi buni de marea majoritate a populaţiei. Nu mai zic că există mulţi care nici nu şi-au închipuit vreodată că pot exista oameni care să nu aibă nicio credinţă. Comunismul, al cărui spectru încă mai bântuie conştiinţa colectivă, chiar dacă mulţi îl laudă astăzi (şi asta din cauza slabei performanţe a guvernărilor post-decembriste) a avut una din părţile negative acea politică de impunere forţată a ateismului. De aceea, astăzi orice demers ateist aduce aminte de acea perioadă istorică.

În al doilea rând, asistăm la ofensivă tot mai vehementă a Bisericii ortodoxe. Dornici de un capital politic imediat, politicienii, incapabili de realizări în plan economic, se grăbesc să pupe în cur popălăii, ca să vadă electoratul cât de buni creştini sunt. Aceştia din urmă nu se mai satură de miile de biserici ridicate în ultimele decenii, care au depăşit cum mult numărul spitalelor şi al şcolilor, ca să nu mai zic de aşa-numita catedrală a mântuirii, proiect megalomanic specific concepţiilor preoţimii care a pierdut legătura cu realitatea şi bunul simţ. Nesimţirea ortodoxiei atinge cote insuportabile prin impunerea cu de-a sila a studiului religiei încă de la vârsta preşcolară, în realitate o îndoctrinare religioasă foarte eficace mai ales prin efectele de termen lung asupra generaţiilor care vin. Mass-media are în mod clar o orientare în favoarea bisericii majoritare, fără a mai menţiona, canalele TV patronate de această instituţie religioasă.

În aceste condiţii, noi, ateii, nu prea văd ce succes să avem, când nu suntem agreaţi nici de marea masă a populaţiei, nici de guvernare.

Asta nu înseamnă că trebuie să ne dăm bătuţi, dar nu trebuie să ne aşteptăm la rezultate imediate. Trebuie să ne continuăm lupta underground, mai ales în spaţiul virtual, ca treptat procentul ateilor în România să atingă o valoare critică suficient de mare şi aceasta în primul rând prin atragerea tineretului, mai ales a celui rămas imun la îndoctrinare.

Atei şi agnostici, stimaţi oameni care puneţi mai presus raţiunea de orice dogmatism,

suntem puţini, dar mai bine pregătiţi şi instruiţi decât restul populaţiei a cărei gândire critică a fost virusată de religie,

dacă vom fi capabili să ne angajăm în lupta pentru promovarea raţiunii, vom reuşi ca în câteva decenii să alungăm întunericul adus de mii de ani de îndoctrinare religioasă!

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki